A Sigmáról

Optika tökéletességre fejlesztve

A SIGMA egy fényképezőgépeket, cserélhető objektíveket és fotós kiegészítőket gyártó japán vállalat. Teljes egészében Japánban működik; központja Kanagawában, gyára Aizuban, Fukushima prefektúrában található.

A Sigmát 1961-ben alapította Michihiro Yamaki. A vállalat fennállása során végig családi tulajdonban volt – és van, mind a mai napig. Jelenleg az alapító fia, Kazuto Yamaki vezeti. Ez a függetlenség teszi lehetővé a vállalat számára, hogy különböző megközelítési módokat fedezzen fel, valamint minden pillanatban a kézművesség eszményére törekedjen.

Az Aizu gyár alapítása 1973-ban történt; ez az üzem maradt azóta is a Sigma egyetlen gyártói bázisa. A termékfejlesztés és termékkészítés részfolyamatai – a kezdeti koncepció megálmodásától az optikai tervezésen, a termékek összeszerelésén és minőségellenőrzésén át egészen a részegységek gyártásáig – teljes egészében Japánban zajlanak. Noha megvannak a maga kihívásai, ez a tudatos döntés azt jelenti, hogy a különböző szervezeti egységek és a partnerek között a kommunikáció zökkenőmentesen zajlik, valamint a gyártás minden egyes szakaszában rendkívül gyors a válaszidő és szigorú a minőségellenőrzési folyamat. A vállalatot mély gyökerek kötik a Tohoku régióhoz, különösképpen Aizuhoz, ahol a Sigma támogatva a kultúrát, segítve a helyi technológiai fejlődést és ápolva a munkatársak szakértelmét a helyi közösség részévé vált.

„A minőségben és kompromisszumok nélküli innovációban hiszünk. Minden egyes objektív, fényképezőgép és tartozék megfelel az általuk támasztott magas elvárásoknak. Több mint hatvan éve folyamatosan új mércét állítottunk fel a fotózás világához tartozó eszközök világában, a fotósok és filmkészítők számára pedig olyan nagy teljesítményű és tartós eszközöket nyújtunk, amelyek segítségével megvalósíthatják kreatív elképzeléseiket.”

A Sigma értékrendjében előkelő helyen szerepel az a sokszínűség és szabadság, amely lehetővé teszi valamennyi művész számára az alkotást és az önkifejezés megvalósítását. Mindez visszatükröződik a viszonteladói hálózat és a szolgáltatási rendszer folyamatos fejlesztésében is. „Nemzetközi vállalatként nagyra tartjuk az egyetemes emberi értékeket, és minden pillanatban arra törekszünk, hogy minden régióban hozzájáruljunk az emberek jólétéhez és boldogságához.”

A tervezés művészete. Tervezés a művészetért

Az elmúlt két évszázad során a fotózás a mindennapok mind szorosabb és szorosabb részévé vált. Univerzális jelenléte ellenére a fényképek készítése azonban továbbra is lenyűgöző folyamat: a múlandó pillanat megörökítése optikai, kémiai és digitális folyamatok szintézisén keresztül. Minden egyes fénykép egyedi látásmódot képvisel, és éppen úgy egyedi, mint ahogyan készítője is.

„Gyártási filozófiánkat a fotózás e kimeríthetetlen jellemvonása motiválja. Arra törekszünk, hogy túllépjünk a meglévő határokon, hogy a fotósok és filmkészítők számára a lehető legjobb fényképezőgépeket és objektíveket biztosítsuk, segítve ezzel, hogy kifejezhessék egyedi látásmódjukat.”